Mattes is een Büxenschieter

Fabel zum Thema Sehnsucht

von  Saira

Mattes warr up de söök na een leeve Häsinfru. He föhlt sik bedröövt un lett sien Ohren herunnner hangen.

Troschullig kiekt he to vergnöögte Hasenöllern un ehr Kinners. Mattes is een Büxenschieter, de keen moot hebben deit, een söten Fru anzupiepeln.

Een dag aver stevelt he dör dat Land un drömt, as he een Sandkuul oversehn deit un herin plumpst. He wunnert sük, denn inne Kuul hukt und blarrt een söten Hasenfru. Mattes föhlt sein Hart puckern un kiekt troschullig to de leefe Deern. Wiebke warr ehr Naam. "Wiiiebke... mmhh," simmelert de Hasenjung. Se rubbelt ehr foot, wiel se uk in de Groove eenbreken warr.

De Söten droegt ehr Tranen un kiekt verdattert to Mattes. He ist heel un dall weg in hör un  se in hüm.

Wiebke un Mattes fieren, as kunnt es anners sein, bold daarna Haaskes Hochtied.

An Mattes sien Poot deit dat söten Hasenfru nu mitlopen över Krück un steen. Fief Kinners huppeln bold na Hartenslüst över de Gröönlannen achter Mattes un Wiebke.

Un de Utsaag de Körtgeschicht? Een Bums inne Groove mutt nich alltieden een Malöör sien, mitunner töövt dat Glück unversehns daar, waar man dat nich tomöötsehn könen.
 



©by Sigrun Al-Badri/ 2020



Anmerkung von Saira:

Übersetzungshilfe (Plattdeutsch-Hochdeutsch):

warr up de söök
war auf der Suche

bedröövt
traurig

un lett sien Ohren ruenner hangen
und ließ seine Ohren hängen

troschullig
treuherzig

Büxenschieter
Angsthase

de keen moot hebben deit
der keinen Mut hat

anzupiepeln
anzusprechen

Een dag aver stevelt he dör dat Land un drömt, as he een Sandkuul oversehn deit un herin plumpst
Eines Tages aber stiefelt er durchs Land und träumt, als er eine Sandkuhle übersieht und hereinplumpst.

He wunnert sük
Er wundert sich

blarren
weinen

He föhlt sein Hart puckern
Er fühlt sein Herz pochen

troschullig
treuherzig

wiel se uk in de Groove eenbreken warr.
Weil sie auch in die Grube gefallen war

kiekt
guckt

rubbelt
reibt

He ist heel un dall weg in hör un se in ihm un se in hüm.
Er ist bis in beide Ohren in sie verliebt und sie in ihn.

Wiebke un Mattes fieren, as kunnt es anners sein, bold daarna Haaskes Hochtied.
Wiebke und Mattes feiern, wie könnte es anders sein, bald darauf Häschenhochzeit

Poot
Hand

Krück un steen
über Stock und Stein


Fief Kinners huppeln bald na Hartenslüst över de Gröönlannen achter Mattes un Wiebke.
Fünf Kinder hoppeln bald nach Herzenslust über die Wiesen hinter Mattes un Wiebke her.

Un de Utsaag de Körtgeschicht? Een Bums inne Groove mutt nich alltieden een Malöör sien, mitunner töövt dat Glück unversehns daar, waar man dat nich tomöötsehn könen.
Und die Pointe der Kurzgeschichte? Ein Fall in die Grube muss nicht immer ein Malheur sein, manchmal wartet das Glück ganz unerwartet da, wo man es nicht vorhersehen kann.

Hinweis: Du kannst diesen Text leider nicht kommentieren, da der Verfasser keine Kommentare von nicht angemeldeten Nutzern erlaubt.

Kommentare zu diesem Text


 EkkehartMittelberg (07.03.23, 09:39)
Liebe Sigi,

mit einem Fall in die Grube assoziiert man normalerweise Unglück. Deine entzückende niederdeutsche Fabel macht daraus einen unerwarteten Glücksfall.
Die Lektüre ist ein Genuss.

Herzliche Grüße
Ekki

 Saira meinte dazu am 08.03.23 um 09:21:
Leeve Ekki,
 
bi Mattes un Wiebke könen wi van een Bums (Fall) in dat Glück spreken😊.
 
Ik dank di un grööt di hartlik
Sigi

 AchterZwerg (07.03.23, 17:15)
Liebe Sigi,
am Montag war wieder Zahnärztin angesagt; bei solchen Gelegenheiten ist auch der8. ein rechter Büxenschieter und kaum noch anzupiepeln (ein herrliches Wort). Dafür aber kreidebleich!

Insofern kann ich dein Werk ganz besonders gut nachvollziehen.

Herzlichst
derObige

 Saira antwortete darauf am 08.03.23 um 09:22:
Mien leevd Fründin,
 
bi dien nee’en Foto harr ik dacht, dat du nienich bang büst  :D Ik kann di de Adress vun mien Tannendokter geven. De döhrt ganz vörsichtig un behannelt ok Eerdmanntjes :)
 
Ik frei mi över dien *chen.
 
Hartlik Grööten
Sigi
Teolein (70)
(07.03.23, 17:29)
Dieser Kommentar ist nur für eingeloggte Benutzer lesbar.

 Saira schrieb daraufhin am 08.03.23 um 09:24:
Leeve Teo,
 
dat Böse luurt överall,  :dizzy: ok dar, wo Plattdüütsk snackt warrt, aver dat höört sik temlich fein un gemödelk an.
 
Ik dank di för dien *chen un wünsk di ok een moi Restweek :)
 
Hartlik Gröten
Sigi
Jo-W. (83)
(07.03.23, 22:03)
Dieser Kommentar ist nur für eingeloggte Benutzer lesbar.

 Saira äußerte darauf am 08.03.23 um 09:25:
Leeve Jo,
 
ik dank di för de Erinnerung an dat Lied van de tragisk Geschicht van Lütt-Matten. Ok frei ik mi over dien Loff und dien *chen.
 
Hartlik Gröten
Sigrun
 
Hier is de Leedtext vun Lütt-Matten, Kinder- und Osterlied - Text: Klaus Groth (1819 - 1899):
1. Lütt Matten, de Has,
de makt sik en Spaß,
hej w ört bi't Studeeren,
dat Danzen to leern
und hej danzt ganz alleen
op de achtersten Been.

2. Keem Reinke, de Voss
un dach: "Das en Kost!"
un seggt: "Lüttje Matten,
so flink op de Padden?
Un danzst hier allen
op de achtersten Been?

3. Kumm, lat uns tosoom!
Ik kann as de Dam'.
De Kreih, de speelt Fidel;
denn geiht dat kandidel;
denn geiht dat mal sch ön
op de achtersten Been!"

4. Lütt Matten gev Pot.
De Voss beet em dot
un sett sik in Schatten,
verspies' de lütt Matten.
De Kreih, de kricht een
von´ne de achtersten Been.


(1) Klein Matten, der Hase, der sich einen Spaß macht., war heut beim Studieren, das Tanzen zu lernen und tanzt heut ganz allein auf den hintersten Beinen. 2. Kommt Reinke, der Fuchs und denkt: "Das eine Kost!" und sagt: "Lieb Matten, so schnell auf den Wegen? Und tanzt hier allein auf den hintersten Beinen? 3. Komm, lass uns gemeinsam und Ich kann wie die Dame. Die Krähe, die spielt die Fidel, geht es vergnügt; dann geht es mal schön auf den hintersten Beinen!" 4. Klein Matten gibt Pot. Der Fuchs beißt ihn tot und setzt sich in Schatten, verspeist den kleinen Matten. Die Krähe, die kriegt ihn am hintersten Bein.

 AlmaMarieSchneider (08.03.23, 00:51)
Du bist einfach einmalig. Wieder sehr gern gelesen.

Liebe Grüße
Alma Marie

 Saira ergänzte dazu am 08.03.23 um 09:26:
Leeve Alma Marie,
 
over dien Loff frei ik mi un over dien *chen ok 😊.
 
Ik dank di!
 
Hartlik Gröten
Sigrun

 Regina (08.03.23, 04:40)
Sehr schön, aber wie eine Fremdsprache. Aus dem Süden grüßt Regina

 Saira meinte dazu am 08.03.23 um 09:27:
Leeve Regina,
 
wahrschienelk schall di dat liekso gahn wi mi, wenn een bayersch snackt.
 
Ik dank di!
 
Hartlik Gröten
Sigrun
Zur Zeit online:
keinVerlag.de auf Facebook keinVerlag.de auf Twitter keinVerlag.de auf Instagram